Textová verzia
Pondelok 29. máj 2017

SARIO: Poskytli sme slovenským firmám možnosť preniknúť na zahraničné trhy

03.11.2016 12:40

SARIO: Poskytli sme slovenským firmám možnosť preniknúť na zahraničné trhySlovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) zorganizovala v Bratislave dňa 3. novembra 2016 Slovenskú kooperačnú burzu 2016 (SKB), najväčšie medzinárodné business-to-business (B2B) podujatie na Slovensku. Záštitu nad podujatím prevzalo Ministerstvo hospodárstva SR. Generálnym partnerom podujatia bola Československá obchodná banka (ČSOB).

„Vnímam toto podujatie ako jednu z foriem podpory slovenských firiem v ich snahe preniknúť a uspieť na zahraničných obchodných trhoch. Tohtoročný jubilejný 10. ročník Slovenskej kooperačnej burzy má o to väčší význam – keďže sa koná v čase slovenského predsedníctva v Rade Európy. Automobilový priemysel je pre Slovensko kľúčový, preto nie je náhoda, že bol hlavnou témou podujatia“, povedal minister hospodárstva Peter Žiga.
 
„SARIO svojimi službami pre exportérov i organizáciou tohto najväčšieho medzinárodného networkingového podujatia pomáha slovenským firmám etablovať sa v silnej zahraničnej konkurencii. Ich úspešné etablovanie sa na globálnom trhu a ekonomická diplomacia sú kľúčovými aktivitami“,uviedol generálny riaditeľ SARIO Robert Šimončič.
 
„Na to, aby firmy uspeli na zahraničných trhoch, nachádzali nové exportné a obchodné príležitosti, nemôžu podceňovať úlohu investícií do ďalšieho rozvoja. Som presvedčený o tom, že banky by mali a musia podporovať rozvoj investícií v automobilovom sektore,“ uviedol člen Predstavenstva ČSOB pre firemné bankovníctvo Ľuboš Ondrejko.
 
10. jubilejný ročník sa zameriaval na automobilový priemysel. Súčasťou bola aj konferencia Joining the Best Adress in Automotive. Predstavitelia automobiliek, ktoré majú na Slovensku svoje výrobné závody, predstavili svoje zámery a mieru podpory a outsourcingu, ktorú budú pri ich realizácii žiadať od dodávateľov. Základom sú možnosti rozšírenia výroby v dodávateľskej sieti na Slovensku. Nosnou myšlienkou je však rozširovanie pridanej hodnoty pre zákazníka, najmä cez výskum a vývoj, ale aj zefektívňovanie prevádzky s využitím najnovších výrobných technológií. 
 
Slovensko je totiž svetovým hráčom v tejto oblasti vďaka trom automobilovým závodom a viac ako miliónom vyprodukovaných áut ročne. Slovenská kooperačná burza preto tento rok poskytla firmám možnosť vymeniť si skúsenosti z praxe s najvyššími predstaviteľmi spomínaných automobiliek ako aj možnosť nadviazať obchodné kontakty a zapojiť sa tak do subdodávateľského reťazca. Na Slovenskej kooperačnej burze 2016 sa z rovnakého dôvodu zúčastnil aj štvrtý budúci globálny hráč na automobilovom trhu na Slovensku a zároveň jeden z úspešných ukončených projektov SARIO – Jaguar Land Rover Slovensko. Rovnako ako tri etablované automobilky, aj Jaguar Land Rover Slovensko na SKB 2016 hľadal možných subdodávateľov pre svoj výrobný závod.
 
266 spoločností z 27 krajín sveta, vrátane Slovenska, sa zúčastnilo na SKB 2016. Spoločnosti boli napr. zo Slovenska, Česka, Nemecka, Veľkej Británie, Palestíny, Poľska, Maďarska, Rakúska alebo Iránu a Ruska.
 
SKB 2016 sa uskutočnila vďaka podpore MH SR a najmä vďaka partnerom podujatia. Slovenská kooperačná burza od svojho vzniku doposiaľ priniesla možnosť spojiť obchodný a výrobný potenciál viac ako 1200 firmám z 30 krajín sveta.
 
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) je štátna agentúra Slovenskej republiky, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Poslaním agentúry je podpora exportných aktivít slovenských spoločností na globálnom trhu a prílev investícií na Slovensko. Od roku 2001 agentúra SARIO úspešne ukončila niekoľko stoviek investičných projektov, pričom medzi naše najväčšie úspechy patria realizované projekty spoločností Volkswagen, Jaguar Land Rover, KIA, PSA PEUGEOT CITROËN Slovakia, Johnson Controls, IBM, Embraco, Samsung, Honeywell, Simens a mnoho ďalších.
 

Fotogalérie:
Späť »
Správy podľa zadaných kritéri:
Začiatok stránky