Alternatívne riešenie cezhraničných spotrebiteľských sporov
Spotrebiteľské spory je možné riešiť alternatívne prostredníctvom subjektov alternatívneho riešenia sporov aj v prípade, že ide o cezhraničné spory. Európska komisia na svojom webovom sídle zverejňuje a pravidelne aktualizuje zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov vo všetkých členských štátoch, a teda ak máte ako spotrebiteľ spor s obchodníkom z iného členského štátu EÚ, v tomto zozname: https://consumer-redress.ec.europa.eu/dispute-resolution-bodies_en?prefLang=sk&etrans=sk si jednoducho vyhľadáte subjekt, ktorý sídli v členskom štáte obchodníka, s ktorým máte spor a kontaktujete ho za účelom alternatívneho riešenia vášho sporu. Činnosť platformy riešenia sporov online Site relocation - European Commission bola ukončená dňa 20. júla 2025.
V súvislosti s mimosúdnym riešením cezhraničných spotrebiteľských sporov sa môžete obrátiť aj na Európske spotrebiteľské centrum v SR, ktoré poskytuje spotrebiteľom bezplatnú pomoc pri riešení cezhraničných reklamácií a sporov s obchodníkmi z iných členských štátov EÚ, Islandu, Nórska alebo Veľkej Británie.